22 Απριλίου 2023

Κοινοβουλευτική παρέμβαση Σκουρολιάκου για τις αστικές συγκοινωνίες στην Ανατολική Αττική



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


 Ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Πάνος Σκουρολιάκος, κατέθεσε Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Εσωτερικών με θέμα: «Η Ανατολική Αττική αξίζει ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες».

Σκοπός της Ερώτησης είναι να πληροφορηθούν οι πολίτες της Ανατολικής Αττικής από τους Υπουργούς:

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στις αστικές συγκοινωνίες στην Ανατολική Αττική;

  2. Σε ποια μέτρα προτίθενται να προβούν για να διασφαλιστεί ο ορθολογικός και με ελάχιστο για τις τοπικές κοινωνίες κόστος, σχεδιασμός δρομολογίων λεωφορείων και του προαστιακού στην περιφερειακή ενότητα Ανατολικής Αττικής; Στο πλαίσιο αυτό, λαμβάνονται υπόψη οι τεκμηριωμένες απόψεις – προτάσεις των ΟΤΑ στη χάραξη τοπικών δρομολογίων;

  3. Με ποιο θεσμικό τρόπο και με ποιο χρονοδιάγραμμα προτίθεται η κυβέρνηση να διασφαλίσει την αποφασιστική συμμετοχή των τοπικών αναπτυξιακών φορέων, των ΟΤΑ και των άμεσα ενδιαφερόμενων – των κατοίκων της Ανατολικής Αττικής στη μελέτη επικαιροποίησης του «Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Αττικής»; Σε ποια κριτήρια θα βασίζεται η κοστολόγηση του εισιτηρίου στις αστικές γραμμές που εξυπηρετούν τους Δήμους της Ανατολικής Αττικής;

Ο Πάνος Σκουρολιάκος υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση δεν απάντησε επί της ουσίας σε σχετική Ερώτησή του (αριθ. Πρωτ. 2038/1-2-2023) για τις αστικές συγκοινωνίες στο Δήμο Σπάτων – Αρτέμιδος.

Επανέρχεται, λοιπόν, με Ερώτηση που αφορά το σύνολο της Ανατολικής Αττικής, αφού η ανυπαρξία στρατηγικού σχεδίου για την ανασυγκρότηση του συγκοινωνιακού δικτύου της περιοχής με γνώμονα τα ιδιαίτερα χωρικά, παραγωγικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά των πόλεων της Ανατολικής Αττικής και οι μικροπολιτικές σκοπιμότητες που διαχωρίζουν συγκοινωνιακά την περιοχή σε πολλές μικρές – μη διαλειτουργικά συνδεδεμένες ζώνες, έχουν καταστήσει την Ανατολική Αττική σε ένα sui generis «εργαστήριο αντικοινωνικών και αντιαναπτυξιακών πολιτικών».

Καταγράφει και εκθέτει τα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών, μιλά για ανυπαρξία ποιοτικών υπηρεσιών αστικών συγκοινωνιών και αδιαφορία και αδυναμία της κυβέρνησης να στηρίξει, κατάλληλα και προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, τις αστικές συγκοινωνίες στην Αττική.

Επισημαίνει ότι οι πολίτες της Αττικής ζητούν ολοκληρωμένες και τεκμηριωμένες λύσεις, στη βάση των προτάσεων των τοπικών αναπτυξιακών και αυτοδιοικητικών φορέων για ασφαλή και φθηνά ΜΜΜ που να καλύπτουν τις σύγχρονες και αυξημένες ανάγκες των Δήμων της Ανατολικής Αττικής.

Από τις Αχαρνές, το Διόνυσο, τις πόλεις του Ωρωπού και του Μαραθώνα, τα Σπάτα, την Αρτέμιδα, τη Ραφήνα, την Παιανία, το Μαρκόπουλο, το Κορωπί, τις πόλεις της Λαυρεωτικής, του Σαρωνικού, σε όλο το παραλιακό μέτωπο, από τη Βούλα μέχρι το Σούνιο και από το Σούνιο μέχρι το Μαραθώνα – Ωρωπό, όλες, μια προς μία οι πόλεις μας βιώνουν την κυβερνητική πολιτική της απαξίωσης των τοπικών συγκοινωνιών και της διασύνδεσης τους με την Αθήνα.

Προηγούμενο
Επόμενο