13 Δεκεμβρίου 2020

Περί η-μάθησης και τηλεκπαίδευσης

 


Της Κωνσταντίνας Λάκκη,

Εκπαιδευτικός ΠΕ06, ΓΕΛ ΣΚΑΛΑΣ ΩΡΩΠΟΥ "ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ"

Πολλά γράφονται και λέγονται για την η-εκπαίδευση, την νέα μορφή εκπαίδευσης που επιβλήθηκε λόγω του κορωνοιού. Webex και eclass έγιναν viral. Τόσο στα μέσα ενημέρωσης όσο και στις ιστοσελίδες της εκπαιδευτικής κοινότητας αναρτώνται συνέχεια άρθρα, κυρίως επικριτικά για τις δυσκολίες, τους περιορισμούς και τα «παρατράγουδα» αυτών των ηλεκτρονικών μέσων μάθησης. Στο παρόν άρθρο θα προσεγγίσω το θέμα από μια διαφορετική οπτική γωνία, που εκφράζει τη δική μου άποψη. Είμαι εν ενεργεία εκπαιδευτικός και υπηρετώ σε ένα δημόσιο Γενικό Λύκειο της Αττικής, με μαθητικό δυναμικό 339 παιδιών.

Αναρωτιέμαι, τι θα γινόταν αν δεν υπήρχαν αυτές οι πλατφόρμες η-μάθησης; Καταρχήν, θεωρώ ότι όλοι αποδέχονται ότι τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν κλειστά - δεδομένης της μεταδοτικότητας του ιού COVID 19 και των αυξημένων κρουσμάτων και θανάτων καθημερινά στην χώρα μας. Είναι πραγματικά αδύνατον, να τηρούνται μέτρα προφύλαξης και αποστάσεις σε τάξεις 25 ατόμων που αποτελούν την μέση πραγματικότητα του δημόσιου σχολείου. Για να μην μιλήσουμε για τα διαλείμματα, την προσέλευση, το κυλικείο, την φυσική αγωγή, τις τουαλέτες, κλπ.

Η μόνη λύση, η τη-μάθηση, που έκανε την πρεμιέρα της στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση τον Μάρτιο 2020, με πολλά προβλήματα και ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή. Αν και η «χρήση τεχνολογίας στην μαθησιακή διαδικασία» αποτελεί σαφή οδηγία του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, η χρήση τεχνολογίας είναι περιορισμένη στο ελληνικό δημόσιο σχολείο καθώς λίγοι διδάσκοντες και διδασκόμενοι έχουν τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες και τα σχολεία δεν διαθέτουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. Η έλευση της καραντίνας το απέδειξε. Η επιβεβλημένη «κανοκικοποίηση» της η-μάθησης – που αποτελεί κοινή πρακτική για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και μετεκπαίδευση σε πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό- έφερε τα πάνω κάτω στο δημόσιο σχολείο.

Από τον Μάρτιο 2020 οι πλατφόρμες Webex και e-class έχουν εξελιχθεί. Το ίδιο προσπαθήσαμε εμείς και οι μαθητές μας; Αντί  να κατηγορούμε την η-μάθηση και τις πλατφόρμες, που αναμφίβολα λειτουργούν χωρίς προβλήματα και αναβαθμίζονται διαρκώς, προσπαθήσαμε να φανούμε αντάξιοι της νέας πρόκλησης στην εκπαίδευση – δεν είχαμε εξάλλου επιλογή.  Οι μαθητές μας το έχουν ανάγκη.

Ειδικότερα, αναφορικά με το λύκειό μας, αξίζει να σημειωθεί ότι ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως οι καθηγητές, μόνιμοι ή αναπληρωτές, στο ΓΕΛ Σκάλας Ωρωπού "Μίκης Θεοδωράκης" ανταποκρίθηκαν με συνέπεια, επάρκεια και ιδία έξοδα των αναγκών που επέβαλλε η νέα τάξη πραγμάτων, αναπροσαρμόζοντας την διδασκαλία μας στις ανάγκες της η-μάθησης. Λάβαμε μέρος σε αναρίθμητα σεμινάρια και συνέδρια στην εκπαιδευτική κοινότητα, από φορείς με εμπειρία στο χώρο της η μάθησης (ΕΑΠ, Παν/μιο Κρήτης, Πελοποννήσου, Μακεδονίας, ΕΕΠΕΚ, eTwinning, 5ο ΠΕΚΕΣ,  κ.λπ.) ώστε να επιμορφωθούμε σχετικά με τις πλατφόρμες η-μάθησης, τις λειτουργίες και δυνατότητες που προσφέρουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Δεν χάθηκε καμία διδακτική ώρα. Πάντα κοντά σας, γηράσκουμε αεί διδασκόμενοι! Αγαπημένοι μας μαθητές, αγαπητοί γονείς,  προσπαθούμε για το καλλίτερο!

Σας ευχόμαστε Καλές Γιορτές, Υγεία και Αγάπη στις οικογένειές σας.



Προηγούμενο
Επόμενο