13 Μαρτίου 2020

Τα ταχυδρομικά καταστήματα του Ωρωπού θύματα της κρίσης των ΕΛΤΑ


Μία ταμπέλα πού παραπέμπει τα παράπονα των πολιτών στην... Διοίκηση και ένα υποκατάστημα που για μήνες πορευόταν με έναν μόνο εργαζόμενο! Η βαθιά οικονομική κρίση που επηρεάζει τα ΕΛΤΑ και περιλαμβάνει κλείσιμο καταστημάτων και μείωση προσωπικού έχει χτυπήσει και τα καταστήματα της περιοχής μας τα οποία λειτουργούν υποστελεχωμένα σε τραγικό βαθμό, ειδικά μετά την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων πανελλαδικά, εργαζόμενων που απασχολούντο μέσω εταιρειών "ενοικίασης" εργατικού δυναμικού. Το πρόγραμμα των δίμηνων συμβάσεων "τρέχει", όμως μόνο ένα μέρος από το προσωπικό αναμένεται να αποκατασταθεί.  Τα ΕΛΤΑ έχουν επανειλημμένως εκδώσει πρόσκληση ενδιαφέροντος προς επιχειρηματίες της περιοχής προκειμένου να αναλάβουν την δουλειά του ταχυδρομικού πρακτορείου ως ιδιώτες συνεργάτες τόσο στον Ωρωπό, όσο και στο Κάλαμο αλλά και στον Αυλώνα. Οι προτάσεις συνεργασίας, όμως, των ΕΛΤΑ δεν φαίνεται να συμφέρουν τους επαγγελματίες οι οποίοι δεν δείχνουν ενδιαφέρον με αποτέλεσμα το θέμα να μην προχωράει. Αδιέξοδη βέβαια παραμένει η κατάσταση λειτουργίας των ήδη υπαρχόντων καταστημάτων χωρίς προσωπικό και με την κεντρική Διοίκηση να βρίσκεσαι σε κατάσταση προ των πυλών της χρεοκοπίας σύμφωνα με πλήθως δημοσιευμάτων στον ηλεκτρονικό Τύπο. Το θέμα είχε προκαλέσει αναστάτωση πριν ένα χρόνο περίπου στην κοινωνία του Αυλώνα όταν είχε εκδοθεί η πρώτη πρόσκληση ενδιαφέροντος σε ιδιώτη επαγγελματία δημιουργώντας βάσιμες υπόνοιες πως το Ταχυδρομικό Κατάστημα μπορεί να κλείσει. Σήμερα τα ΕΛΤΑ κι η Διοίκησή τους βρίσκονται σε έναν αγώνα δρόμου επιβίωσης με άγνωστο αποτέλεσμα. Παρακάτω σχετικό δημοσίευμα από το περιοδικό "Παράλλαξη"

ΕΛΤΑ: Κλείνουν καταστήματα – Έλλειμμα 6 εκατ. ευρώ κάθε μήνα

Read more at: https://parallaximag.gr/epikairotita/elta-kleinoun-katastimata-elleimma-6-ekat-evro-kathe-mina


Τα 400 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα αγγίξει το κόστος του σχεδίου διάσωσης των ΕΛΤΑ, καθώς τα ληξιπρόθεσμα χρέη έχουν εκτοξευθεί με ορατό πλέον τον κίνδυνο στάσης πληρωμών. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο οργανισμός βρίσκεται εδώ και καιρό στα πρόθυρα στάσης πληρωμών, παρουσιάζοντας μηνιαίο έλλειμμα σχεδόν 6 εκατ. ευρώ ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αγγίζουν τα 100 εκατομμύρια.
Σημειώνεται ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, που σήμερα απασχολούν περίπου 5.800 υπαλλήλους, βρέθηκαν από κέρδη των 15 εκατ. ευρώ το 2014 σε ζημιές άνω των 30 εκατ. ευρώ για το 2019. Η περσινή χρήση έκλεισε με συσσωρευμένες ζημιές που προσεγγίζουν τα 115 εκατ. ευρώ. Ο υπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε πως «το σχέδιο διάσωσης θέλει χρόνο και συνεννόηση με την ΕΕ. Θα το φτιάξουμε, όμως, και δεν θα περάσουμε την καυτή πατάτα σε άλλους. Εμείς θα τα διασώσουμε». Η διοίκηση της εταιρείας δρομολογεί επίσης το κλείσιμο σημαντικού αριθμού καταστημάτων. Ενδεικτικά, τα έτη 2001-2019, έκλεισαν 270 καταστήματα από τα οποία τα 70 κατά την τετραετία 2015-19. Επιπλέον, τα ΕΛΤΑ θα προχωρήσουν σε προσλήψεις 520 εποχικών εργαζομένων (με 2μηνη σύμβαση) μέσω ΑΣΕΠ, λήγοντας τις συμβάσεις 1.500 εργαζομένους σε διανομή/διαλογή, καθώς «”δανεικούς εργαζόμενους”, δηλαδή εργαζόμενους μέσω παρένθετων εταιρειών», πρακτική που η κυβέρνηση δεν χαρακτηρίζει νόμιμη. 
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο διάσωσης:
   – το κλείσιμο δεκάδων υποκαταστημάτων
 – την εθελούσια έξοδο για 2.000 εργαζόμενους, μιας και η διοίκηση θέλει νεότερο και επιστημονικά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό
 – τους διαγωνισμούς μέσω ΑΣΕΠ, για την πρόσληψη 520 εποχικών εργαζομένων με δίμηνη σύμβαση
 – την είσπραξη των οφειλών κυρίως από την Καθολική Υπηρεσία. Το 2019 εισπράχθηκαν 105 εκατ. ευρώ
 – την άντληση πόρων από προγράμματα ΕΣΠΑ για εκσυγχρονισμό υπηρεσιών

Προηγούμενο
Επόμενο