Ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και η εικόνα που επικρατεί στα σχολεία και του Δήμου μας δεν είναι διαφορετική από την εικόνα που υπάρχει σε όλη τη χώρα. Κενά στους εκπαιδευτικούς, υποσυντηρημένα και γερασμένα τα περισσότερα σχολικά κτίρια, με ελλείψεις σε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, με συγχωνεύσεις και με δημιουργία τάξεων με 25 και 27 μαθητές, ακόμα και με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, πέρα από κάθε παιδαγωγικό «κανόνα» (π.χ.Δημοτικά στο Πολυδένδρι& Μαρκόπουλο, 1ο Δημοτικό στα Νέα Παλάτια).
Και δεν είναι μόνο αυτά τα προβλήματα:
- · Ακόμα και η πενιχρή χρηματοδότηση των 500€ ή 1000€ ανά σχολείο, ποσό που αντιστοιχεί σε ελάχιστα ευρώ ανά μαθητή, δεν έχει αποδοθεί ακόμα στους υπεύθυνους των σχολείων.
- · Στο 1ο Δημοτικό στα Νέα Παλάτια, πάνω από πέντε χρόνια δεν έχει δοθείακόμα μόνιμη λύση του κτιριακού προβλήματος.
- · Να μη μιλήσουμε για αντισεισμική ή αντιπυρική προστασία, για συντηρήσεις συστήματος θέρμανσης, για επισκευές που έπρεπε να είχαν γίνει χθες (πχ. κιγκλιδώματα, βαψίματα, ηλεκτρολογικά).
Αυτή η πραγματικότητα που βιώνουν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί, οφείλεται στην πολιτική υποχρηματοδότησης και «μείωσης του κόστους», πολιτική που οδηγεί στην διόγκωση της «ιδιωτικής παιδείας» και στην υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η σχολική υποδομή, το μέγεθος του σχολείου, η αρχιτεκτονική του, δεν είναι απλά και μόνο ένα τεχνικό ζήτημα. Αφορά, τις συνθήκες μέσα στις οποίες γίνεται το μάθημα και η διαπαιδαγώγηση.
Αποτελεί σύγχρονη ανάγκη των παιδιών των λαϊκών οικογενειών και σήμερα είναι μια απολύτως ρεαλιστική δυνατότητα, με βάση την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας, να διαμορφωθούν ανάλογα οι σχολικές μονάδες της χώρας, με εργαστήρια, χώρους άθλησης, θεάτρου, μουσικής, αλλά και υποδομές σίτισης και ξεκούρασης.
Ο αντίστοιχος πλούτος, οι οικονομικές δυνατότητες, για να υλοποιηθούν τα παραπάνω υπάρχει.
Μόνο για τις φρεγάτες στην Ερυθρά Θάλασσα η ελληνική κυβέρνηση έχει ξοδέψει σε ένα 7μηνο πάνω από 100 εκ. ευρώ, δηλαδή όσα χρειάζονται για 15 νέα σχολεία.
Ενώ το ίδιο 7μηνο στα κρατικά ταμεία μπήκαν 5,5 δις ευρώ από την υπεραπόδοση των ματωμένων πλεονασμάτων, δηλαδή όσα χρειάζονται για 680 νέα σχολεία!
Κι όμως, η ταμπέλα στο λεγόμενο νέο ψηφιακό σχολείο συνεχίζει να γράφει ... «ζητείται χορηγός».
Η Δημοτική αρχή σαν τον Πόντιο Πιλάτο νίπτει τας χείρας της και πετάει τη μπάλα στην κεντρική εξουσία και σε γραφειοκρατικά εμπόδια, χωρίς όμως να έχει το παραμικρό σχέδιο διεκδίκησης όσων έχει ανάγκη ο Δήμος και οι Δημότες του Ωρωπού. Δηλαδή αύξηση της τακτικής χρηματοδότησης από το κράτος, ανάλογους οικονομικούς πόρους για αρμοδιότητες που τις αναθέτουν όπως η συντήρηση των σχολείων, μόνιμο προσωπικό για να καλύψει όλες τις ανάγκες, συμπαράσταση στους άδικα διωκόμενους εκπαιδευτικούς και διεκδίκησης της άρσης της αδικίας.
Όταν λοιπόν δεν υπάρχει ένα τέτοιο σχέδιο δράσης της Δημοτικής αρχής, όποιο επιχείρημα και να χρησιμοποιεί σαν δικαιολογία, δεν μπορεί να κρύψει την σύμπλευσή της με την κυβερνητική πολιτική.
Ως «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» συνεχίζουμε στο δρόμο τηςανάδειξης των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών. Τους καλούμε να κάνουν δική τους υπόθεση τη διεκδίκηση του αναγκαίου προσωπικού και μέσων για τα σχολεία του δήμου.
Γραφείο Τύπου
Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024