28 Ιουνίου 2024

Αλλαγή "πλεύσης" από τη Δημοτική Αρχή για το νέο Ειδικό Σχολείο


 Ο χώρος του πρώην Γυμνασίου Σκάλας Ωρωπού αποφασίστηκε το 2018 να παραχωρηθεί για την δημιουργία σχολείων για παιδιά ΑμεΑ. Η σχολική μονάδα ΕΕΕΚ (Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) ήταν να λειτουργήσει ήδη με ΦΕΚ από το 2019 και έχουν περάσει έκτοτε 5 ολόκληρα χρόνια χωρίς να έχει υλοποιηθεί.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο που έγινε στις 7 Ιουνίου ο Δήμαρχος ανέφερε πως το σχολείο ιδρύθηκε μεν με ΦΕΚ, αλλά δεν λειτουργεί γιατί άλλο είναι η ίδρυση και άλλο η λειτουργία. Τόνισε, επίσης, πως δεν έχουν γίνει εργασίες στο κτίριο του πρώην Γυμνασίου προκειμένου να γίνει ΕΕΕΚ διότι δεν υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών οι οποίοι έπρεπε να είναι τουλάχιστον 15. Οι αιτήσεις  για εγγραφές ήταν μόνο 12 και ... με 12 παιδιά δεν μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο. Σημειώνουμε εδώ πώς σε περιπτώσεις παιδιών ΑμεΑ οι αριθμοί μαθητών και οι διαδικασίες για τη δημιουργία των σχολείων είναι διαφορετικές από αυτές για τα υπόλοιπα σχολεία. Λόγω των ιδιαίτερων αναγκών των παιδιών τα τμήματα και οι τάξεις απαιτούν λιγότερους μαθητές από ό,τι μία συνηθισμένη σχολική μονάδα ή ένα συνηθισμένο σχολικό τμήμα. 
Χθες, 28/06/2024, στο Ειδικό Συμβούλιο λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής και μετά από ερώτηση του Δημοτικού συμβούλου κ. Λίτσα, ο Δήμαρχος μέσα σε λίγες μέρες αιφνιδίασε ανακοινώνοντας πως θα ξεκινήσουν διαδικασίες για τις εργασίες στο κτίριο με την αναζήτηση χρηματοδότησης.
 Ο υπάρχων νόμος από τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Λίτσας απαιτεί 5 και όχι 15 μαθητές προκειμένου να ιδρυθεί  και να λειτουργήσει μια σχολική μονάδα Ειδικής εκπαίδευσης και επιπλέον δεν διαχωρίζει την ίδρυση από την λειτουργία του σχολείου. 
Σημειωτέον ότι σε ειδικές περιπτώσεις μπορούν να γίνουν ακόμα και εξαιρέσεις  σε αυτόν τον αριθμό των 5 μαθητών και να λειτουργήσει σχολείο και με λιγότερα παιδιά.  Για την πληροφορία που είχε πως απαιτούνται το λιγότερο 15 μαθητές υπέδειξε ο Δήμαρχος, ως πηγή, τον Διευθυντή του ΕΝΕΕΓΥΛ Ωρωπού. Είναι κοινή γνώση πως κάθε εργαζόμενος εκπαιδευτικός δεν έχει στις αρμοδιότητές του το να αποφασίζει για την ίδρυση σχολείων. Είναι επίσης κοινή λογική πως η Δημοτική Αρχή μπορεί να αποφασίζει μόνο βάσει των σχετικών νόμων, υπουργικών αποφάσεων και των σχετικών διαδικασιών χωρίς να πετά "το μπαλάκι" των ευθυνών σε τρίτους.
 Κάνοντας λοιπόν στροφή 180 μοίρες από το αρχικό επιχείρημα της έλλειψης μάθητών, ο Δήμαρχος ανακοίνωσε την απόφαση έναρξης εργασιών στο κτίριο αφού πρώτα εξασφαλιστούν προυποθέσεις, άδειες και χρηματοδοτήσεις και, μάλιστα, πρότεινε στον κύριο Λίτσα -που ανέδειξε το θέμα- να έχει ενεργό ρόλο και στις διαδικασίες  προκειμένου το κτίριο να ετοιμαστεί ώστε να υποδεχθεί το σχολείο. 
 Ευελπιστούμε να είναι προς όφελος των παιδιών - μαθητών ατόμων με ειδικές ανάγκες οι όποιες διαδικασίες θα γίνουν στο μέλλον για τη λειτουργία της νέας σχολικής μονάδας.
Προηγούμενο
Επόμενο