14.12.17

Τι συμβαίνει με τους πρόσφυγες στα σχολεία του Ωρωπού;

 Δύο Γυμνάσια (Αυλώνος, Καπανδριτίου) και ένα Λύκειο, το ΕΠΑ.Λ. Μαρκοπούλου, επελέγησαν για να φιλοξενήσουν Τάξεις Υποδοχής Ζ.Ε.Π (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) προσφυγόπουλων στο Δήμο μας. Τα σχολεία μας μαζί με το Γυμνάσιο Μαραθώνα είναι τα μόνα σχολεία της Β. Α. Αττικής όπου θα λειτουργήσει το πρόγραμμα. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την σχετική Εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας οι συγκεκριμένες Τάξεις Υποδοχής θα έχουν από 7 έως 17 πρόσφυγες μαθητές οι οποίοι θα διδάσκονται ξεχωριστά την Ελληνική Γλώσσα. Κανονικά, στις τάξεις με τους υπόλοιπους μαθητές θα παρακολουθούνται μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, η Γυμναστική, η Ξένη Γλώσσα αλλά και όποιο άλλο μάθημα κρίνει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Για την λειτουργία του προγράμματος δίδονται χρήματα από την Ε.Ε. και το Ευρωπαικό Κοινωνικό Ταμείο. Προβληματισμό έχει προκαλέσει σε γονείς μαθητών η λειτουργικότητα του παραπάνω προγράμματος. Οι περρισσότεροι μαθητές που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα δεν γνωρίζουν καθόλου την Ελληνική Γλώσσα, το επίπεδο των παιδιών στα υπόλοιπα μαθήματα είναι δύσκολο να καθοριστεί, το θέμα της υγείας και των εμβολιασμών αναδύεται ξανά, ενώ ειδικά για το ΕΠΑΛ Μαρκοπούλου τίθενται ερωτηματικά και ως προς την ηλικία των νέων μαθητών μιας και στις ειδικότητες του σχολείου επιτρέπεται η φοίτηση και στους ενήλικες. Δυστυχώς, τίποτα δεν είναι απλά υπόθεση σχολείου. Θα πρέπει να υπάρξει πολιτισμική και κοινωνική ένταξη των προσφυγόπουλων την στιγμή που η ζωή των παιδιών βρίσκεται ουσιαστικά "εκτός" κοινωνίας. Τα παιδιά ζουν σε οικογένειες που δεν υπάρχει σπίτι, δουλειά, ιδιωτικότητα, συμμετοχή στα κοινωνικά δρώμενα. Το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών σε έκθεσή του ήδη από το 2012 επεσήμαινε τους κινδύνους που υπάρχουν από τις ανισότητες εκτός σχολείου που επηρεάζουν τις σχολικές διαδικασίες ένταξης των μαθητών στην εκπαίδευση και την κοινωνία.