15.4.18

Πτυχές για την υπόθεση των Διοδίων από τον Κωνσταντίνο Λίτσα.


Πτυχές της ιστορίας των Διοδίων στον Δήμο Ωρωπού, που σε πολλούς από εμάς δεν είναι γνωστές, αποκάλυψε στην συζήτηση του Σαββάτου, 14 Απριλίου, στις Παλιές Φυλακές ο κ. Λίτσας. Το κίνημα κατά των Διοδίων πέτυχε σε αντίθεση με όσα είπε ο δήμαρχος, σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο της κοινότητας Μαλακάσας. Το κίνημα έβγαλε τον κόσμο στο δρόμο, έγινε Πανελλαδικό ενώ δεν υπήρχε κομματική επικάλυψη σε αυτό. «Λυπάμαι», είπε χαρακτηριστικά, που ειπώθηκε από το Δήμαρχο πως το κίνημα δεν είχε αποτέλεσμα. Αντίθετα, υπήρξαν πολλές νίκες του κινήματος, επεβλήθησαν πρόστιμα από το Δασαρχείο και την Πολεοδομία στους υπεύθυνους για το πρόβλημα των Διοδίων. Τα δημοτικά τέλη που επιβλήθηκαν στην παραχωρησιούχο Εταιρεία ξεκίνησαν να καταβάλλονται μέσα από ενέργειες της Κοινότητας Μαλακάσας και ήταν αποτέλεσμα («συμπλήρωμα», όπως είπε) των αγώνων του κινήματος. 4 εκατομμύρια ευρώ πιστώθηκαν στη Εταιρεία «Νέα Οδό» (και στην ΕΥΔΑΠ) για δημοτικά τέλη, χρήματα των δημοτών του Ωρωπού. «Ακόμα και στη φυλακή στείλαμε αρμόδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ για έργα που πληρώθηκαν από το δημόσιο ενώ δεν είχαν γίνει» είπε ο πρώην ο πρόεδρος. Όσο για τη χιλιόμετροχρέωση ο κύριος Λίτσας ανέφερε πως Κράτος και Εταιρίες είναι υποχρεωμένοι από τις συμβάσεις κάποια στιγμή να την εφαρμόσουν. Είναι υποχρέωση και όχι προσφορά προς τους πολίτες. Επίσης, ο κ. Λίτσας στάθηκε και στην αδικία που συντελείται απέναντι στα μεγάλα φορτηγά που σύμφωνα με Υπουργική απόφαση απαγορεύεται να περνούν από τον παράδρομο. Τα φορτηγά έχουν δικαίωμα να περνούν από τον παράδρομο, από σωστά κατασκευασμένους παράδρομους, όπως γίνεται στις Ευρωπαϊκές χώρες. Μίλησε επίσης για τα μεγάλα έσοδα που αναμένουν οι εταιρείες από την απαγόρευση διέλευσης των φορτηγών από τον παράδρομο αλλά και για τα αυξημένα έσοδα που αναμένεται να έχουν οι εταιρείες με το σύστημα της χιλιομετροχρέωσης που θα ισχύει πια για όλους. Με το που βγαίνεις από την Αττική Οδό η χρέωση θα ξεκινά.