29.4.18

Λύση τα χιλιομετρικά Διόδια για τον κ. Σπίρτζη. Τι σχεδιάζεται για τον Ωρωπό.


Για πρώτη φορά δέχτηκε την επίσκεψη Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών ο Ωρωπός, την Κυριακή στις 29 Απριλίου. Ο Χρήστος Σπίρτζης, στα πλαίσια της εκστρατείας ενημέρωσης των κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής για το μεγάλο ζήτημα των Διοδίων, παραβρέθηκε καλεσμένος των Οργανώσεων Μελών ΣΥΡΙΖΑ Ωρωπού και Καπανδριτίου σε συζήτηση για τα Διόδια που διοργανώθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΚΑΠΗ Νέων Παλατίων. Την συζήτηση συντόνισε η Περιφερειακή σύμβουλος Ιωάννα Στεργίου.
 Όπως είπε ο Υπουργός, σκοπός της εκδήλωσης ήταν να ενημερώσει τους πολίτες του Ωρωπού για το τι έχει γίνει, τι έχουν προβλέψει στην κυβέρνηση και τι σχεδιάζουν για το μέλλον. Δύο επιλογές έχουμε, σύμφωνα με τον Υπουργό:
Την χιλιόμετροχρέωση και την μείωση του κόστους των Διοδίων με τα νέα αναλογικά διόδια, ή το να διαθέσουμε πολλά εκατομμύρια για να κατασκευάσουμε παράδρομους. Ο υπουργός ξεκαθάρισε πως δεν μπορούμε να πούμε "καταργούμε τα Διόδια εντός Αττικής" λόγω των συμβάσεων που έχουν υπογράψει οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Μία τέτοια κατάργηση των Διοδίων θα είχε οδυνηρές συνέπειες. Σύμφωνα με τις ρήτρες στις συμφωνίες, το κράτος θα πρέπει να πληρώνει 15-20 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο στην παραχωρησιούχο εταιρεία.
Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι να δοθούν προτεραιότητες σε έργα, όπως ο παράδρομος του Ωρωπού. Ο Υπουργός αποκάλυψε πως στα σχέδια είναι να καταργηθεί ο νόμος Βορίδη δίχως,όμως, να πει πότε. Μίλησε, επίσης, για πάγωμα των χρεώσεων διελεύσεων που στέλνει η εταιρεία σε εκατοντάδες συμπολίτες μας το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Για άριστο συνεργάτη, μίλησε ο δήμαρχος Θωμάς Ρούσσης, αναφερόμενος στον Υπουργό "με την πόρτα του γραφείου του ανοιχτή", όπως είπε χαρακτηριστικά. "Μόνο εσείς μπορείτε να δώσετε τη λύση στο πρόβλημα των Διοδίων" ανέφερε ο κ. Ρούσσης.
Ο Δήμαρχος διάβασε στον Υπουργό τις προτάσεις-θέσεις του ψηφίσματος του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ωρωπού, Γιώργος Παναγόπουλος, αναφέρθηκε στις επιπτώσεις του προβλήματος των Διοδίων στην τοπική οικονομία και ζήτησε ίση μεταχείριση των πολιτών του Ωρωπού με τους πολίτες της υπόλοιπης Αττικής που δεν έχουν Διόδια. Επίσης, αναφέρθηκε στο αίτημα που έχει κάνει στον ΟΑΣΑ η Ομοσπονδία για την επέκταση της αστικής συγκοινωνίας στον Δήμο μας, ζητώντας  συνεργασία και με τον Υπουργό.
Ο Κωνσταντίνος Λίτσας, πρώην πρόεδρος της Κοινότητας Μαλακάσας και εκπρόσωπος του Κινήματος κατά των Διοδίων, ευχαρίστησε τον Υπουργό που υπήρξε μάρτυρας υπεράσπισης στην δίκη των 11 μελών του Κινήματος που διώκονταν από την εταιρεία για τους αγώνες τους, επανέλαβε την πάγια θέση του κινήματος, το "Όχι Διόδια στην Αττική" και τόνισε πως τίποτα δεν χαρίζεται, τίποτα δεν προσφέρεται δωρεάν. Θα πρέπει να αγωνιστούμε για να πετύχουμε το δίκιο.
Ο Γιώργος Γιασημάκης, επικεφαλής της "Δυναμικής Πολιτείας", ανέφερε ότι το βασικό πρόβλημα είναι τα μετωπικά διόδια(κεντρικά Διόδια Αφιδνών) και όχι τα πλευρικά. Έκανε μία συνολική αναφορά στα προβλήματα της περιοχής μας από τον ΧΥΤΥ στο Πολυδένδρι μέχρι την έλλειψη φωτισμού στους κεντρικούς δρόμους του Δήμου μας και ζήτησε από τον Υπουργό γενναίες αποφάσεις λέγοντας πως ο αγώνας συνεχίζεται.
Ο Αντιπεριφερειάρχης, Πέτρος Φιλίππου, ανέφερε πως λόγω των συμβάσεων δεν είναι εύκολο να φτάσουμε στο επίπεδο που οι δημότες και οι κάτοικοι της περιοχής χρειάζονται. Αυτό που πρεσβεύει σήμερα η Περιφέρεια και αυτό που είναι σήμερα το ζητούμενο είναι οι στόχοι του Υπουργείου Μεταφορών. Για το θέμα, τοποθετήθηκαν, ο Περιφερειακός σύμβουλος Στέλιος Κοροβέσης, ο πρώην Αντιδήμαρχος Βαγγέλης Ηλιάσκος, ο πρόεδρος του συλλόγου Ποντίων Πολυχρόνης Λεμονίδης και άλλοι συμπολίτες μας.
Ακολουθούν εικόνες από την εκδήλωση.